Chevelle och Caprice

Igår hämtade vi hem de finaste kissemissarna från "Norrguld" som föder upp bengaler!
En bengalkatt (Chevelle) och en bengal/bondkatt (Caprice, hette tidigare Malkin), båda är honor.

Under hemresan var inte missarna nöjdast, en hel del jam. Väl hemma så hittade de fort sin plats. Chevelle hon klev i badkaret rätt fort - bengaler gillar vatten och dessa katter var inget undantag! De vill helst dricka rinnande vatten dessutom. De har inte riktigt kommit fram till vem av dem som ska bestämma i deras nya hem så det är en del spott och fräs, men man kan redan idag se att de är snällare mot varandra.


Caprice gillar vatten!


I natt fick jag gå upp och se varför Caprice var så olycklig... hon stod i badkaret, busade med duschdraperiet och attackerade avloppet i badkaret! Hon saknade bara vattnet som porlade, haha! Helt galet.
Jag och David blev också väckta av att Chevelle hoppar upp precis ovanför oss på sänggaveln!





Inte lättaste att fota!



Caprice

Chevelle
(Efter deras upptäcksfärd i lägenheten)

Idag har de varit hemma ensamma en stund och det ser ut som att det gick bra! Ingen Bruno eller Benke uppäten ;) Nu har de fått en ny leksak dessutom!

Dags för matlagning, hejss!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men så sööta!! Måste jag ju komma och hälsa på! :)

2009-06-07 @ 16:39:33
Postat av: Anonym

Katter är tacksamma objekt..Jag har en butikskattL

2009-06-07 @ 18:41:24
URL: http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0