Ritat och målat då jag varit sjuk

Weo! Blev ju då förkyld IGEN. Det räckte inte med att ja redan varit förkyld, utan blev det igen efter sthlm, för en vecka sen. Rösten försvann nästan helt under helgen, kom tillbaka igår men jag är fortfarande hes. Ingen feber eller så, bara lite hostig och snorig. Skumt, hon på Lush hade haft likadant...! (Vi var där och köpte massa mysiga grejer, en massagetvål som luktade jättegott, en bra kräm, ett bra läppcerat och en badbomb!)

Fick även tid hos sjukgymnasten i morgon, då ska jag kolla upp en gammal snowboardskada (tror jag att det är) som har börjat spöka igen. Hade ont som fasen igår så nu jäklar!

Var ute och gick i skogen med familjen i lördags, fikade ute och vädret var kanon! Jag fotade typ 150 bilder där, jag kommer nog lägga upp några senare i ett annat inlägg :)




Har invigit min målarhörna i sovrummet också! Riktigt roligt att sitta och rita/måla där, med en kopp kaffe och lite musik och gärna med David som sällskap :)




Ritade av David från mitt favoritfotografi på honom...


...blev inte lika bra som originalet men det var kul att öva, är ju ingen stjärna på att tecka över huvud taget.


Har även prövat måla med akryl, här ritade jag av en tjej från en tidning bara. Blev ganska nöjd med skuggningarna, annars ser hon smått tokig ut!






Dessa figurer har jag dock inte ritat själv, hittade dem någonstans... roliga? :D


Ska fortsätta att söka Related Work till min artikel, ska göra en studie där jag jämför två olika dataspel... blir nog bra! Blir ren-köttbullar med nån spec-krydda med rostade morötter till middag, mums!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Shit va bra dina bilder blev! Du e ju kalasduktig. Gillade verkligen skuggningarna på tjejens ansikte. Väldigt mjuka och verklighetstrogna :)

2009-10-21 @ 12:49:26
URL: http://lovisaillustration.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh! dom där gubbarna känner jag igen nåå jääuvlskt! Du har ju en massa sånna! :D

2009-10-23 @ 16:46:04
Postat av: Cilla

Läs och beskriv gärna min blogg med tre ord. :)

2009-12-06 @ 13:56:09
URL: http://cilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0